dijous, 30 de setembre del 2010

DEBAT BLOCAIRE SOBRE EL PAÍS VALENCIÀ


S'acosta el 9 d'Octubre i la TVV ens tornarà a bombardejar amb els habituals tòpics. Lluny de romandre callats com a convidats de pedra, vos proposem que encetem una iniciativa que, si cal, podríem repetir en anys futurs: Un debat públic a la catosfera sobre el País Valencià.

Els requisits per participar són fer-ho almenys una vegada, en català, durant les dates indicades i afegint com a etiqueta, títol o subtítol "Debat blocaire sobre el País Valencià".

A mesura que feu les vostres aportacions les anirem recollint ací. Per facilitar la tasca podeu fer-nos un comentari o enviar un correu a terradelfoc@gmail.com.

10 comentaris:

Terradelfoc ha dit...

S'acosta el 9 d'Octubre i la TVV ens tornarà a bombardejar amb els habituals tòpics. Lluny de romandre callats com a convidats de pedra, vos proposem que encetem una iniciativa que, si cal, podríem repetir en anys futurs: Un debat públic a la catosfera sobre el País Valencià.

Els requisits per participar són fer-ho almenys una vegada, en català, durant les dates indicades i afegint com a etiqueta, títol o subtítol "Debat blocaire sobre el País Valencià".

A mesura que feu les vostres aportacions les anirem recollint ací. Per facilitar la tasca podeu fer-nos un comentari o enviar un correu a terradelfoc@gmail.com.

Salut!

Toni Cucarella ha dit...

Ai, Rafel, a mi m’entra gossera només de pensar-ho... Debat sobre el País Valencià, uf! Jo, la veritat, és que fa temps que vaig optar per l’exili. Perquè he trobat preferible l’exili a la claudicació o al revisionisme o la conformitat o el paripè. És que jo sóc dels Països Catalans, saps?, i som espècie en regressió (per no dir en extinció, cosa tants voldrien, i no només del PSOE i del PP). Però el gos vell no s’ensenya gràcies noves, i he preferit l’exili que no avindre’m a pasturar en els prats on antany ho feien els ramats de González Lizondo i a aplaudir els pactes lingüístics PP-PSOE. De més a més, diuen que els qui sembren ambigüitats recullen contradiccions. I això som avui, un país absolutament contradictori. No defense cap “puresa” d’idees, només la coherència.

No li veig futur al País Valencià. No li veig el futur que jo voldria, és clar. Tindrà sens dubte un altre futur, que per a molts fins i tot serà magnífic, però en el qual jo m’hi trobaré tan exiliat com en aquest present, guanye qui guanye. I per a mi això del 9 d’Octubre és la vespra del 12 d’Octubre. Tanto monta, monta tanto. Jo sóc confrare de les processons del 25 d’Abril, i confesse que ens últims anys hi he fet fugina.

Seguiré el vostre debat. Estic segur que hi aprendré coses.

Refel ha dit...

Hola Toni!

Gràcies per la teua ràpida resposta. De moment, no vull avançar ara els meus arguments, però entenc perfectament la teua postura.

Espere que, almenys, t'animes a fer algun comentari.

Marc Xelvi ha dit...

De vergonya el teu comentari, Toni.

Toni Cucarella ha dit...

Doncs la vergonya cria ronya...

Toni Cucarella ha dit...

Hòstia, Marc Xelvi! Ara entenc el to del comentari... Ets del Bloc! I del Bloc Jove! Així no té gràcia, ni cap valor la teua desqualificació.

TdlH ha dit...

Jo, si no passa res, ja tenia pensat reincidir en el tema de fa dos anys... qu'estic pensant en afegir la'opció «Països Cucarellins»!

Refel ha dit...

Hola Toni de l'Hostal!

M'he llegit el teu article i em sembla molt interessant. Un bon compendi de molts dels problemes associats al nom i un bon punt de partida per començar a debatre.

ValldignaDigital ha dit...

Molt adient la convocatòria la subscrivim i difonem - http://valldigna.bloc.cat


referenciat també a
http://annanoticies.com/2010/10/03/debat-a-la-catosfera-sobre-el-pais-valencia

Refel ha dit...

Moltes gràcies Valldigna!

Entrades populars